آزمایشگاه دنا

آزمایشگاه دنا

تهران, تهران

درباره

آزمایشگاه دنا دارای بخش‌های ژنتیک، پاتولوژی و بالینی بوده و به مدت 14 سال است که مشغول ارائه خدمات تشخیصی به مردم عزیز میهنمان است. این آزمایشگاه، که به دلایل صنفی در سال 1393 از "نیلوفر" به "دنا" تغییر نام داد، از پیشگامان غربالگری سندرم داون در ایران  بوده و تا به حال نتایج بسیار موفقی در پیشگیری از بروز بیماری‌های مادرزادی داشته است. آزمایشگاه دنا همچنین در زمینه‌ غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا  فعال بوده و با تمام توان در حال کمک به کاهش اثرات بیماری‌های متابولیک، با تشخیص دقیق و زودهنگام این بیماری‌ها می‌باشد. آزمایشگاه دنا در سال 1391 با ارائه تست های غیر تهاجمی تشخیص پیش از تولد اختلالات کروموزومی NIPT ، برای اولین بار در ایران، و اخذ مجوز ارسال نمونه از آزمایشگاه مرجع سلامت گامی دیگر در جهت ارتقاء کیفی تست‌های غربالگری دوران بادراری برداشت.


بخش های آزمایشگاه

  • پاتولوژی: انجام کلیه آزمایشات مربوط به تشخیص نوع بافت انجام IHC تشخیص بدخیمی، انجام تست های پاتولوژی پوست در اسرع وقت و کمترین زمان زیر نظر اساتید دانشگاه و گروه پزشکان پاتولوژیست و ...
  • هورمون شناسی: در این بخش کلیه آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی هورمون، غربالگری دوران بارداری، اندازه گیری سطح ویتامین ها، تومورمارکر های اختصاصی، آزمایش غربالگری نوزادان با استفاده از جدیدترین و دقیق ترین و حساس ترین روش‌ها و تجهیزات انجام می گردد.
  • هماتولوژی و انعقاد: انجام کلیه آزمایشات مربوط به سلول های خونی شامل شمارش سلول ها پلاکت ها، تست های تخصصی خون شناسی و همچنین تست های روتین و تخصصی سیستم انعقاد خون، هموستاز، اندازه گیری فاکتورهای انعقادی با استفاده از تجهیزات مدرن و در کوتاهترین زمان ممکن انجام می گردد.
  • ایمونولوژی: انجام کلیه تست های مربوط به سیستم بدن و بررسی بیماری های خود ایمنی به روش IF، تست های تخصصی روماتولوژی و بیماری های گورش، انجام تست UBT با استفاده از ایزوتوب کرین 14 مناسب برای خانم های باردار و کودکان، انجام تست های تشخیصی HLA انجام کلیه تست های الکتروفورزی به روش کاپیلاری و اندازه گیری سطح داروها به روش HPLC در این بخش صورت می گیرد.
  • سیتوژنتیک: در این بخش آزمایش کاریوتایپ بر روی نمونه‌های خون، آمنیوسنتز، پرزهای جفتی و ... توسط کادر با تجربه و آموزش دیده انجام می‌شود. رعایت ایزوله بودن فضاهای مختلف در هر مرحله آزمایش و رعایت فشار هوای این فضاها از بابت جلوگیری از آلودگی از مشخصات بارز این بخش در آزمایشگاه دنا است.
  • سیتولوژی: انجام تست پاپ اسمیر به چهار روش Thin Prep – Liquid Base – E-prep و Conventional زیر نظر متخصص پاتولوژی Next Generation Sequencing (NGS) در این بخش با استفاده از دستگاه‌های نسل جدید توالی یابی، تست غیر تهاجمی تشخیص آنیوپلوییدی ها انجام می گیرد. همچنین آزمایش اگزوم و پنل های اختصاصی بیماریهای ژنتیکی با این تکنولوژی قابل انجام می باشد.


خدمات ویژه

  • ژنوتایپینگ ویروس HPV و سایر بیماری های مقاربتی
  • جوابدهی سریع پاتولوژی با استفاده از تکنیک MARTP
  • درماتوپاتولوژی (پاتولوژی فوق تخصصی بیماری های پوست)
  • پانل آزمایش های مربوط به نازایی و  IUI
  • پانل آزمایش های بیماری های گوارشی


ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۷ صبح الی ۲۱ / پنجشنبه ۷ صبح الی ۱۸

اطلاعات تماس

آدرس

 تهران، خيابان وليعصر، بالاتر از بيمارستان دي، نرسيده به پل همت، كوچه نيلو

تلفن تماس

02143936

نقشه